Yeni nesil GeForce RTX GPU’ları, yapay zeka ve DLSS 4 teknolojisi sayesinde görsel gerçekçilikte devrim yaratırken, performanslarını iki katına kadar artırıyor.
NVIDIA, oyuncular, içerik üreticiler ve geliştiriciler için en gelişmiş tüketici GPU’ları olan GeForce RTX™ 50 serisi Masaüstü ve Dizüstü GPU’larını tanıttı.
NVIDIA Blackwell mimarisi, beşinci nesil Tensor Çekirdekleri ve dördüncü nesil RT Çekirdekleri ile güçlendirilmiş GeForce RTX 50 Serisi, yapay zeka destekli render teknolojilerinde çığır açan yenilikler sunuyor. Bu yenilikler arasında nöral shaderlar, dijital insan teknolojileri, geometri ve aydınlatma yer alıyor.
GeForce RTX 5090 GPU (bugüne kadarki en hızlı GeForce RTX GPU) 92 milyar transistöre sahip ve saniyede 3.352 trilyon yapay zeka işlemi (TOPS) sağlıyor. Blackwell mimarisi ve DLSS 4 gibi teknolojiler sayesinde, GeForce RTX 5090, GeForce RTX 4090’dan 2 kata kadar daha fazla performans sergiliyor.
GeForce Blackwell, masaüstü modellerinin tüm özelliklerini dizüstü bilgisayarlara taşıyor ve taşınabilir cihazlara olağanüstü grafik yetenekleri ve yüksek verimlilik sunarak büyük bir yükseltme sağlıyor. Blackwell nesli NVIDIA Max-Q teknolojisi, pil ömrünü %40’a kadar artırırken, ince ve hafif dizüstü bilgisayarların şık tasarımını koruyarak güç ve performanstan ödün vermiyor.
NVIDIA DLSS 4 ile Performans 8 Kata Kadar Artıyor
DLSS 4, çoklu frame üretimi teknolojisi ile yapay zekayı kullanarak her bir render edilmiş frame için üç adede kadar frame üretiyor. Bu teknoloji, DLSS’in diğer araçlarıyla birlikte çalışarak geleneksel render yöntemlerine göre performansı 8 kata kadar artırırken, NVIDIA Reflex teknolojisi ile de gecikmesiz bir oyun deneyimi sunuyor.
DLSS 4, grafik endüstrisinde bir ilke imza atarak, transformer model mimarisinin gerçek zamanlı uygulanmasını sunuyor. Transformer tabanlı DLSS Ray Reconstruction ve Super Resolution modelleri, 2 kat daha fazla parametre ve 4 kat daha fazla işlem gücü kullanarak oyun sahnelerinde yüksek kararlılık, ghosting, daha yüksek detaylar ve anti-aliasing sağlıyor. DLSS 4, GeForce RTX 50 Serisi GPU’lar ile 75’ten fazla oyun ve uygulama tarafından desteklenecek.
NVIDIA Reflex 2, gecikmeyi azaltmak için yenilikçi bir teknik olan Frame Warp teknolojisini tanıtıyor. Bu teknoloji, bir frame’i ekrana göndermeden hemen önce fare girdisine göre güncelleyerek gecikmeyi %75’e kadar azaltabiliyor. Bu özellik, çok oyunculu oyunlarda oyunculara rekabet avantajı sağlarken, tek oyunculu oyunlarda daha duyarlı bir deneyim sunuyor.
Blackwell, Yapay Zekayı Shaderlara Taşıyor
Yirmi beş yıl önce, NVIDIA, GeForce 3 ve programlanabilir shader’ları tanıtarak, piksel gölgelendirmeden hesaplama gölgelendirmesine, gerçek zamanlı ışın izlemeye kadar uzanan yirmi yıllık grafik inovasyonunun temelini attı. GeForce RTX 50 Serisi GPU’larla birlikte, NVIDIA, küçük yapay zeka ağlarını programlanabilir shader’lara entegre eden RTX Neural Shaders teknolojisini tanıtıyor. Bu teknoloji, gerçek zamanlı oyunlarda film kalitesinde materyaller, aydınlatma ve daha fazlasını mümkün kılıyor.
Oyun karakterlerinin render edilmesi, gerçek zamanlı grafiklerin en zorlu görevlerinden biridir, çünkü insanlar dijital yüzlerdeki en küçük hataları veya sunilikleri bile fark edebilirler. RTX Neural Faces, basit bir rasterize edilmiş yüzü ve 3D poz verilerini giriş olarak alarak, yapay zeka kullanımıyla zamansal olarak kararlı, yüksek kaliteli dijital yüzleri gerçek zamanlı olarak oluşturuyor.
RTX Neural Faces, ışın izlemeli saç ve cilt için geliştirilen yeni RTX teknolojileriyle destekleniyor. RTX Mega Geometry sayesinde, bir sahnede ışın izlemeli üçgen sayısı 100 kata kadar artırılabiliyor. Bu yenilikler, oyun karakterleri ve çevreleri için gerçekçilikte devasa bir sıçrama sağlıyor.
Yapay zeka destekli render, DLSS 4 ve yeni DLSS dönüştürücü modelinin gücü, NVIDIA’nın çığır açan yeni teknoloji demosu Zorah ile GeForce RTX 50 Serisi GPU’larda sergileniyor.
Otonom Oyun Karakterleri
GeForce RTX 50 Serisi GPU’lar, oyun renderi ile paralel olarak otonom oyun karakterlerini güçlendiren sektör lideri AI TOPS performansını sunuyor.
NVIDIA, oyun karakterlerine insan oyuncular gibi algılama, plan yapma ve hareket etme yeteneği kazandıran yeni NVIDIA ACE teknolojileri serisini tanıtıyor. ACE destekli otonom karakterler, KRAFTON’ın PUBG: BATTLEGROUNDS ve yayıncının yaklaşan yaşam simülasyonu oyunu InZOI ile Wemade Next’in MIR5 oyunlarına entegre ediliyor.
PUBG’de, NVIDIA ACE ile güçlendirilen yoldaşlar, hayatta kalmayı sağlamak için insan oyuncularla dinamik bir şekilde çalışarak stratejik eylemler planlıyor ve uyguluyor. InZOI’de, Smart Zoi karakterleri, yaşam hedeflerine ve oyun içi olaylara bağlı olarak davranışlarını otonom şekilde ayarlıyor. MIR5’te ise, büyük dil modeli (LLM) destekli baskın patronlar, oyuncu davranışlarına göre taktiklerini adapte ederek daha dinamik ve zorlu karşılaşmalar oluşturuyor.
RTX AI PC’ler için Yapay Zeka Temel Modelleri
NVIDIA, RTX meraklıları ve geliştiricilerinin NVIDIA NIM mikro servisleri (detaylı bilgi için bakınız: https://blog.openzeka.com/ai/nvidia-nim-olceklenebilir-yapay-zeka-cikarimi-icin-gelistirilmis-mikro-hizmetler/) kullanarak AI ajanları ve asistanları nasıl oluşturabileceğini sergileyerek, Black Forest Labs, Meta, Mistral ve Stability AI gibi önde gelen model geliştiricilerinden RTX AI PC’leri için NIM mikro servisleri ve AI Blueprintlerini piyasaya sürecek.
Kullanım senaryoları arasında Büyük Dil Modelleri (LLM’ler) (detaylı bilgi için bakınız: https://blog.openzeka.com/ai/large-language-model-nedir/), görsel dil modelleri (VLM’ler), görüntü üretimi, ses, PDF çıkarımı ve computer vision yer alıyor. NIM mikro servisleri, AI’yı PC’lerde çalıştırmak için gerekli tüm bileşenleri içeriyor ve tüm NVIDIA GPU’ları üzerinde dağıtım için optimize edilmiş durumdadır.
PUBG’de, NVIDIA ACE ile güçlendirilen NPC, hayatta kalmayı sağlamak için insan oyuncularla dinamik bir şekilde çalışarak stratejik eylemler planlıyor ve uyguluyor. InZOI’de, Smart Zoi karakterleri, yaşam hedeflerine ve oyun içi olaylara bağlı olarak davranışlarını otonom şekilde ayarlıyor. MIR5’te ise, büyük dil modeli (LLM) destekli bölüm sonu düşmanları, oyuncu davranışlarına göre taktiklerini adapte ederek daha dinamik ve zorlu karşılaşmalar oluşturuyor.
OPENZEKA HABERLERİ
OPENZEKA HABERLERİ
Hesaplarınızda paylaşmak ister misiniz?