Omniverse’ün merakla beklenen yeni uygulaması olan ve artık XR geliştirmeleri yapabileceğimiz Omniverse XR, beta sürümünde yayınlandı.
XR nedir?
Extended Reality (Genişletilmiş Gerçeklik) kelimesinin kısaltılmasıyla oluşan XR, artırılmış gerçeklik (AR – Augmented Reality), sanal gerçeklik (VR – Virtual Reality) ve karışık gerçeklik (MR – Mixed Reality) teknolojilerini bir araya getiriyor.
AR nedir?
Artırılmış gerçeklik (AR), en kısa haliyle gerçek dünyadaki çevrenin, bilgisayar, telefon, tablet vb. cihazlar tarafından üretilen ses ve görüntü gibi verilerle zenginleştirilerek görülmesidir. Buna popüler bir örnek olarak Pokemon Go oyununu verebiliriz.
VR Nedir?
Sanal gerçeklik (VR) teknolojisini, dünyaya benzeyen ya da tamamen farklı olan 3 boyutlu çevre simülasyonları olarak açıklayabiliriz. Head-mounted display (HMD) yani kasklı ekran, başa takılan ekran olarak çevirebileceğimiz bir donanım aracılığıyla bu sanal dünyalara giriş yapabiliyoruz. Bu türün en popüler örneği olan ve bizim de A5000 serisi ekran kartımızla deneme yaptığımız Half Life Alyx oyunu.
MR nedir?
Karma gerçeklik (MR), gerçek ve sanal dünyaların gerçek zamanlı olarak birbiriyle etkileşime geçebildiği teknolojidir. Artırılmış gerçeklik ile temel farkı, gerçek dünyada oluşturulan objeler ile gerçek zamanlı olarak etkileşime geçilebilmesidir. Holografik kask da denen, yarı saydam cam veya kullanıcının etrafı görebilmesini sağlayan kameralar bulunan kasklar ile kullanılır.
Omniverse XR
Omniver XR, kullanıcıların etkileşimli ve gerçek zamanlı olarak ister tek başlarına ister çalışma ekipleriyle beraber Omniverse sahnelerini görüntüleyebilecekleri, gezebilecekleri ve manipüle edebilecekleri bir uygulamadır. Beta sürümü birçok destek içeriyor, bunları inceleyelim.
Yerel Işın İzlemeli VR
Omniverse XR, herhangi bir ön işleme gerek duymadan USD sahnelerini VR üzerinde direkt olarak ışın izleme özelliğiyle gösterir. Aşağıda gördüğünüz VR üzerinde gösterilen otopark sahnesi, 10 milyar poligondan oluşmaktadır.
Bu özellik aynı zamanda dinamik yumuşak gölgelendirme ve yarı saydamlığın gerçek zamanlı olarak gösterileceği anlamına geliyor.
Raytraced Foveated Rendering
Işın izleme kullanıcılara birçok özellik sağlar; örneğin bütün foveated render geçişlerini tek bir arabellekte çalıştırır. Foveated render, bir görüntünün odak noktasını yüksek çözünürlükte, odağın dışında kalan bölgelerin çözünürlüğünü de kademeli olarak azaltarak render işlem yükünü azaltan bir tekniktir.
Navigasyon ve Değiştirme Araçları
Omniverse XR, teleport, navigasyon, yakalama/tutma ve değiştirme araçları dahil bir şekilde geliyor. Ayrıca bu araçları geliştirebileceğiniz bir SDK’ya da sahiptir.
Steam VR ve Tablet Destekleri
VR için SteamVR kullanan herhangi bir cihazda, AR için de İOS veya Android tablette kullanabilirsiniz.
Render Ayarları
VR render işlemi ciddi hesaplama gücüne ihtiyaç duyar. Omniverse XR, gerçek zamanlı olarak VR render yapabilmek için birçok optimizasyon kullanmaktadır. Bu optimizasyonlardan bir tanesi, kullanıcının performansa ihtiyaç duyduğu anda render işlemini kısaltan bir dizi ön oluşturma ayarıdır.
OPENZEKA HABERLERİ
Hesaplarınızda paylaşmak ister misiniz?