Okuma 2.8 dkKategoriler: AI PODCAST, Angie Lee, Çeviri, OYUN

İnsanların makinelere karşı oyun oynaması yeni bir gelişme değil. DeepBlue ve AlphaGo en meşhur örneklerden. Fakat günümüzdeki bilgisayarlar, insanların oynaması için kendi oyunlarını bile geliştirebiliyor.

Programlama tutkunu ve aynı zamanda sosyal medya içerik üreticisi olan Harrison Kinsley, NVIDIA AI podcast sunucusu Noah Kravitz ile GANTheftAuto’nun oluşturulması hakkında konuştu. GANTheftAuto, Grand Theft Auto V’nin oynanabilir bir bölümünü oluşturan yapay zeka tabanlı bir sinir ağıdır.

NVIDIA GameGAN’ın PAC-MAN’i yeniden oluşturmasından esinlenen Kinsley ve ortağı Daniel Kukieła, kendi oyun ortamını oluşturmak için bir yapay zeka modelini eğitme fikrini ne kadar ileri götürebileceklerini test etmeye karar verdi.

Bu bölüme ait önemli noktalar:

  • GANTheftAuto, Grand Theft Auto oyun ortamının özelliklerini, manzaradan tutun da, arabadan yansıyan güneş ışığı gibi ayrıntılara kadar, kişinin oyun oynadığı esnada gerçek zamanlı olarak oluşturabilen bir yapay zeka modelidir. Model, oyundaki gerçek koda değil, bir dizi eğitim verisine dayanmaktadır.
  • Kinsley ve Kukieła, modeli eğitmek için yeterli veri toplama, makul bir sürede eğitme ve gerçek yaşam fiziğine benzetme gibi zorlukların üstesinden gelmek zorunda kaldı.
  • Kinsley, kendi çalışmalarının haricinde, bir milyondan fazla abonesi olan “sentdex” isimli YouTube kanalında programlama eğitimleri ve açıklayıcı videolar yayınlıyor. Böylelikle, dünyanın her yerinden insanlara yapay zeka destekli projelerinde yardımcı oluyor.

Tweetler:

“Gördüğünüzde tüylerinizi diken diken eden şeylerden biri… Yapay zeka tarafından oluşturulan ortamlarda gerçekten harika şeyler var.”- Harrison Kinsley [5:46]

“Bence gelecek yapay zeka tanımlı yazılımda.”-Harrison Kinsley [26:37]

Bunları da beğenebilirsiniz:

Matt Ginsberg, GPU Destekli Bir Bulmaca Çözücü Yaptı

Yapay zeka araştırmalarına öncülük eden girişimci ve eski araştırma profesörü Matt Ginsberg tarafından oluşturulan bulmaca oynayan yapay zeka Dr.Fill, bu yılın başlarında American Crossword Puzzle Tournament’ta, turnuvaya katılan herkesten daha yüksek puan aldı.

Mükemmel Eşleştirme: Yapay Zeka ve Grafiklerin Kesişiminde NVIDIA’dan David Luebke

NVIDIA Araştırma ekibi, dünya çapında çeşitli endüstrilerde yeniliği yönlendiren 200’den fazla bilim insanı istihdam etmektedir. 2006 yılında ekibi kuran ve şu anda şirketin grafik araştırma başkan yardımcısı olan David Luebke, yapay zekanın ve grafiklerin mükemmel eşleştiğini ve aynı zamanda birbirini tamamladığını söylüyor.

DOOM Döngüsü Artık Tamamlandı: Araştırmacılar, Teknoloji Geliştiren Video Oyunlarında Yeni Seviyeler Oluşturmak İçin Yapay Zekayı Kullanıyor.

DOOM için 3B oyunların atası denilebilir. 3B oyunların çıkması da GPU’ların ortaya çıkmasındaki itici güç olmuştur. İtalyan araştırmacılardan oluşan bir ekip, DOOM oyunu için yeni seviyeler oluştururken GPU destekli derin öğrenmeyi kullanıyor.

Yazının kaynağına buradan ulaşabilirsiniz.

OPENZEKA HABERLERİ

Abone olmak ister misiniz?

Hemen ilgilendiğiniz alanları seçerek bültenimizden haberdar olabilirsiniz.

OPENZEKA HABERLERİ

Abone olmak ister misiniz?

Hemen ilgilendiğiniz alanları seçerek bültenimizden haberdar olabilirsiniz.

Hesaplarınızda paylaşmak ister misiniz?

İlgili Yazılar